Productnieuws 2022

Hier vind je een overzicht van alle productnieuws dat we in 2022 gepubliceerd hebben.

Märklin en (mini)Trix Nieuws 2022

Gepubliceerd: woensdag 19 januari 2022
Geschreven door Rene Muilwijk
Titelbeeld folder Märklin Nieuws 2022

Wederom zit een bezoek aan de Spielwarenmesse in Nürnberg er op dit moment niet in. We zullen het daarom ook dit jaar moeten doen met digitale presentaties en online livestreams.

Hoe dan ook, de fabrikanten willen toch hun nieuwe producten aan de handel en de klanten voorstellen. En zo heeft Märklin dinsdag om 13.00 uur de nieuwe producten voor 2022 bekend gemaakt via een live stream op YouTube. De video is uiteraard nog terug te kijken, je vind hem hieronder in dit artikel. In navolging van vorig jaar, kun je ook nu weer aparte internet pagina's bezoeken voor Märklin en Trix Neuheiten, waar je interactief de nieuwe producten kunt bekijken en een bestellijst kunt samenstellen.

Lees meer...

PIKO nieuws 2022

Gepubliceerd: maandag 17 januari 2022
Geschreven door Daan Hoeflaak

Wederom is PIKO de eerste modelspoorfabrikant, die zijn nieuwtjes voor dit jaar bekend heeft gemaakt. In H0 wordt als Nederlands model de NS locomotief serie 193 (Vetron) aangekondigd. Bekijk alle nieuwtjes in de folders.

Lees meer...

Märklin en Trix museumwagens 2022

Gepubliceerd: maandag 20 december 2021
Geschreven door Daan Hoeflaak

Gisteren zijn de nieuwe Märklin museumwagens voor 2022 gepresenteerd. Vanwege Corona wederom niet in het bijzijn van pers en bedrijfsleiders. Maar de modellen zijn er niet minder om. Bekijk de video waarin de achtergrond van de nieuwe modellen uitgelegd wordt.

Lees meer...

Eerste Märklin en Trix Insider model 2022

Gepubliceerd: donderdag 18 november 2021
Geschreven door Daan Hoeflaak
Märklin Insider model BR 06

Één superlatief hebben de twee machines uit serie 06 met elkaar gemeen - het waren de sterkste in Duitsland gebouwde sneltrein-stoomlocomotieven. De basis hiervoor werd gelegd in 1934, toen de hoofddirectie van de DRG het Reichsbahn-Zentralamt für Maschinenbau de opdracht gaf om twee extreem sterke sneltreinlocomotieven te bouwen. Ze moesten een 600 ton zware sneltrein met een snelheid van 120 km/h over vlak terrein kunnen trekken, ten minste 135 km/h kunnen rijden en voldoen aan de principes van gestandaardiseerde constructie.

Lees meer...